“BAS Управління холдингом” – інноваційне рішення, яке призначене для автоматизації широкого спектру завдань, пов’язаних з обліком, плануванням і контролем ефективності холдингів різного масштабу.
Функціональні можливості прикладного рішення
Бюджетування
“BAS Управління холдингом” включає підсистему бюджетування, яка дозволяє:
- самостійно визначати бізнес-користувачеві перелік необхідних класифікаторів, аналітик, показників, розробляти бюджетні моделі і комплекти звітності різного призначення
- прогнозувати динаміку показників, використовуючи різні варіанти розрахунку, консолідації та розподілу показників, а також функції “ковзного планування” і “планування від досягнутого”, швидко формувати необхідні бюджети. При цьому можна комбінувати методології планування “знизу вгору” і “зверху вниз”, використовувати механізми вивірки і виключення внутрішньогрупових операцій
- обслуговувати необхідні принципи виділення центрів фінансової відповідальності завдяки розвиненим функціям
- управління організаційно-фінансовою структурою групи
- регламентувати бюджетний процес і розподіляти відповідальність між його учасниками, використовувати для узгодження бюджетів маршрути будь-якої складності
- автоматично повідомляти про хід процесу узгодження причетних до нього співробітників
- скоротити терміни і підвищити якість планування і оперативного аналізу виконання бюджетів за рахунок використання тонкого, веб-клієнта і спеціального add-on-клієнта для Microsoft Excel
Інвестиційні проекти
Підсистема дозволяє автоматизувати життєвий цикл інвестиційного проекту від інвестиційної ідеї до завершення проекту. “BAS Управління холдингом” дозволяє визначити декомпозицію етапів проектів або програми взаємопов’язаних проектів, вказати відповідальних, терміни і використовувані ресурси. Як ресурси інвестиційних проектів можуть виступати будь-які довідники конфігурації (наприклад, “Співробітники”, “Номенклатура”, “Необоротні активи”). Для ресурсів можуть бути вказані натуральні і вартісні параметри. Ієрархічна структура етапів може бути імпортована з Microsoft Project.
Проект є глобальною аналітикою для управлінського обліку. Завдяки можливості зв’язати показники бюджетів, відображення факту і резервування по бюджетам руху грошових коштів, доходів і витрат, руху ресурсів з етапами проектів система дозволяє обґрунтовано і гранично точно вести бюджетування проектів.
За даними бюджетів проектів автоматично розраховуються їх ключові показники ефективності (NPV, IRR, термін окупності, індекс прибутковості та ін.).
З метою автоматизації передінвестиційної фази прикладне рішення дозволяє визначити критерії порівняння альтернативних проектів, провести їх порівняльну експертну оцінку, включити в інвестиційну програму дійсно оптимальний портфель проектів. Зручні засоби візуалізації (діаграма Ганта і діаграма послідовності) дозволяють наочно уявити зведену інформацію про проект. Безпосередньо в діаграмі Ганта можна провести ланцюжок актуалізації проекту – від зміни термінів до автоматичного розрахунку ключових показників ефективності проекту.
Аналітичні панелі дозволяють наочно актуалізувати показники проектів “на льоту” завдяки спільному використанню інтерактивних діаграм Ганта, зведених таблиць і аналітичних звітів. Звітність цієї підсистеми дозволяє з різних ракурсів проаналізувати стан, хід, ключові показники ефективності, провести план-фактний, “що, якщо?” або порівняльний аналіз інвестиційних проектів.
Лімітування і “фабрика платежів”
Лімітування є в просторі трьох бюджетів: БДР, БРГК, бюджету руху ресурсів. Ліміти визначаються в бюджетах на етапі планування і контролюються в документах “Резервування бюджету” і “Заявка на операцію”.
Підсистема “Централізоване казначейство” прикладного рішення “BAS Управління холдингом” організована відповідно до концепції “фабрики платежів” і забезпечує збільшене і детальне планування грошових потоків, управління миттєвою і короткостроковою ліквідністю, дозволяє поєднувати централізовану і децентралізовану моделі управління грошовими коштами холдингу.
Платіжний календар з поліпшеною ергономікою дозволяє провести прогноз “що, якщо?”, Зберегти, відновити, переслати по електронній пошті результати моделювання. Імовірнісна модель планування потоків, що залежить від горизонту, використовуваних джерел даних для прогнозу ліквідності, дозволяє значно поліпшити прогноз ліквідності. Зручні інструменти перерозподілу, залучення і розміщення ліквідності спрощують балансування платіжної позиції.
Директиви заборони / дозволу платежів дозволяють швидко налаштувати прості правила обмеження платежів, не вдаючись до просунутих функцій лімітування.
Підсистема дозволяє підвищити ефективність управління дебіторською та кредиторською заборгованостями, кредитними, валютними і процентними ризиками в умовах високої волатильності ключових макроекономічних показників.
Централізоване управління закупівлями і управління договорами
Підсистема “Централізоване управління закупівлями” призначена для агрегування потреби в матеріальному забезпеченні бізнес-одиниць, автоматизації тендерних процедур, включаючи скоринг постачальників і тендерних пропозицій, контрактації, виконання централізованих закупівель і контролю за децентралізованими закупівлями.
Підсистема орієнтована на роботу в умовах територіально-розподілених груп компаній, в яких бізнес-одиниці використовують різні системи управління запасами, і дозволяє знизити витрати на закуповувані позиції завдяки ефекту масштабу.
Модель станів договорів, специфікацій і додаткових угод, а також можливість узгодження дозволяють автоматизувати повний життєвий цикл договору.
Облік і звітність по МСФО
Прикладне рішення “BAS Управління холдингом” підтримує облік по МСФО в двох моделях: транзакційній і трансформаційній. Транзакційна модель обліку найбільш ефективна, коли облік по МСФО ведеться в тій же інформаційній системі, що і облік за НСБО. Трансформаційний підхід рекомендується використовувати, якщо дані НСБО передаються дочірніми і залежними підприємствами у вигляді форм збору даних.
Для обох варіантів обліку реалізовані функції трансляції фінансової інформації НСБО на план рахунків МСФЗ. Крім того, автоматизовані більше 50 операцій по об’єктах паралельного обліку, облікові політики за якими, як правило, відрізняються від облікової політики НСБО:
- основні засоби
- нематеріальні активи
- активи, призначені для продажу
- біологічні активи
- кредити і позики отримані
- позики видані і депозити
- фінансові інструменти, які обліковуються за справедливою вартістю (цінні папери, похідні фінансові інструменти)
- лізинг отриманий і виданий
- дебіторська заборгованість (резерв і облік за справедливою вартістю)
- резерв по запасах
- резерв по судовим претензіям
- нарахування доходів і витрат без підтверджуючих документів
- закриття періоду, включаючи розрахунок собівартості, відкладених податків, реформацію балансу
- елімінаційні коригування, включаючи розрахунок і елімінацію нереалізованої маржі в активах групи
- облік інвестицій, придбання / вибуття бізнесу, визнання гудвілу
- консолідаційні поправки (елімінація інвестицій, розрахунок НДУ (неконтролюючих частки участі в капіталі))
Як інструменти “швидкого закриття” система пропонує:
- Портал нарахувань доходів і витрат (accruals), що забезпечує відображення в обліку операцій без підтверджуючих документів і їх зіставлення з фактичними документами наступного періоду
- Можливість закриття періоду МСФЗ раніше НСБО ( “подвійне закриття”)
- Портал звірки внутрішньогрупових операцій – забезпечує звірку в режимі “Кожен з кожним”, кардинально знижує навантаження на керуючу компанію і дочірні суспільства, підтримує довільну деталізацію звірки, врегулювання розбіжностей і містить сервіси, що спрощують комунікації в процесі звірки і скорочують її терміни. Конструктор шаблонів звірки внутрішньогрупових операцій підтримує 5 стандартних варіантів елімінаційних коригувань і спрощує впровадження. Інструмент “Трансформаційна таблиця” спрощує відображення ручних трансформаційних коригувань і аналіз даних при трансформаційних і консолідаційних процедурах.
У системі реалізований пакет індивідуальної і консолідованої звітності, а також примітки до нього. Функціональність підсистеми обліку та звітності МСФО отримала позитивний висновок EY (Ernst & Young).
Інтеграційні можливості
В “BAS Управління холдингом” можуть бути реалізовані сценарії інтеграції з використанням універсальних інтеграційних інструментів прикладного рішення, призначені для отримання даних як з зовнішніх інформаційних систем на платформі “1С: Підприємство”, так і за допомогою стандартних OLE DB провайдерів з інших джерел.
Універсальні процеси
Підсистема призначена для регламентації процесів обробки звітності, маршрутів узгодження, бізнес-процесів обробки облікових документів. Можливості отримання даних з зовнішніх інформаційних систем і генерації нових об’єктів в них, доповнені функціями умовних переходів, очікування подій, таймаутів, автоматичного узгодження і відхилення об’єктів, розсилки повідомлень і нагадувань, дозволяють автоматизувати широкий спектр міжфункціональних і крос-системних бізнес-процесів.
Оскільки бізнес-логіка універсальних процесів налаштовується в призначеному для користувача режимі без використання конфігуратора, впровадження і супровід описаного функціоналу значно спрощуються.
Універсальний функціонал сповіщень про події, що відбулися і нагадувань про наближення їх планових дат підвищує ефективність комунікацій. Функція узгодження відповідним листом дозволяє візувати документи, не заходячи в “BAS Управління холдингом”, а використовуючи будь-який (в тому числі мобільний) поштовий клієнт.
Управління станами об’єктів дозволяє автоматизувати не тільки узгодження об’єктів, а й життєвий цикл будь-якого об’єкта.
Бизнес-аналіз
Аналітичні засоби прикладного рішення дозволяють реалізувати багатошаровий аналіз накопиченої інформації від загальної картини до її детального поданням. Продукт надає гнучкі засоби з графічним поданням інформації, що аналізується, включаючи наочні дашборда і панелі індикаторів. Серед просунутих функцій бізнес-аналізу можна відзначити факторний аналіз, аналіз чутливості, моделювання “що, якщо?”, зворотний розрахунок вихідних показників, оптимізацію цільового показника, можливість використання для аналізу не тільки даних поточної інформаційної бази, але і зовнішніх інформаційних баз. Аналітичні панелі (дашборда) можуть включати табличні аналітичні звіти, монітори ключових показників, діаграми, в тому числі “діаграму Ганта”, “зведену таблицю бюджетування”.
Реалізовано динамічний розрахунок залежних елементів панелей при зміні зазначених елементів, що робить аналітичні панелі зручним інтерактивним інструментом аналізу і введення даних.